- Yenildiğinizi düşünüyorsanız, yenilmişsinizdir.
- Cesur olmadığınızı düşünüyorsanız, korkaksınızdır.
- Kazanmak istiyor fakat kazanamayacağınızı düşünüyorsanız, kesinlikle kazanamazsınız demektir.
- Kaybedeceğinizi düşünüyorsanız, çoktan kaybetmişsinizdir.
- Dışarıdaki dünyaya çıktığınızda anlayacaksınız ki başarı, ancak onu istediğiniz takdirde gelecektir.
- Herşey insanın kafasında biter.
- Alt edildiğinizi düşünüyorsanız, alt edilmişsinizdir.
- Yükselmek için yüksek düşünmelisiniz.
- Bir ödülü kazanmadan önce kendinizden emin olmalısınız.
- Yaşam savaşını kazanan her zaman, en güçlü ya da en hızlı olan değildir.
- Er ya da geç kazanan kişi, kazanacağını önceden düşünebilen kişidir.
Başarı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Başarı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
22 Kasım 2014 Cumartesi
Başarı İstenmediği Yere Gelmez
16 Kasım 2014 Pazar
Kusursuz Olmak İçin Doğmamak Gerekir
Öncelikle birşeyi açığa çıkarmak durumundayız. Kötü nedir? İyi nedir? Bir şeyin iyi ya da kötü olduğunu nasıl anlayabiliriz? Mutlak iyi, mutlak kötü nedir?
Dünyanın birçok yörelerinde, toplumlarında, bir yığın değişik ortamlarda iyi ve kötünün tanımı her zaman farklı farklı görüntüler sergileyebilmektedir.
Akla gelen en kısa tanım şudur: Toplum ve ahlak kurallarına uygun olan herşey iyi, uygun olmayan kötüdür.
Ararsanız her insanda kötülük bulabilirsiniz. Fakat isterseniz çok iyilikler de görebilirsiniz. İyi ya da kötü her düşünce önce insanın kafasında vardır.
Kötülüğün yolu kestirmeden geçer, ancak iyiliğin yolu uzun ve zordur. Zaten tüm iyi şeyler, sonu iyi biten kötülüklerdir.
İyinin ve iyiliğin gerçekten verici olduğunu, doyurucu olduğunu bilmek durumundayız. Gözlerimizi kapatarak görmeyi önleyemeyiz. Belki bir süre geciktirebiliriz. İyi, iyiden asla korkmaz. İyi niyetli kişi olmak, sakatlar arasında topalla maktan bile sakınmaktır.
İyilik yaparken hareketlerinizde ölçülü olmaya çalışın. Dozunu fazla kaçırmadan ve karşınızdakini üzmeyecek, kabullenilebilecek bir biçimde iyilik yapmaya çalışın.
İyi ya da kötü insana çevresinden yansır.
Eğer iyilikleri bir gösteri havasında yaparsanız; karşınızdakinin üzüldüğünü, ezildiğini, hiçliğini hissettiğini göreceksiniz. Bu duygular önünde sonunda nefrete dönme noktasına gelir. Altından kalkılamayacak iyilikler, insanın özgürlüklerini kısıtlar.
Veren insan belli etmese de hep bir alacağın tahsili peşindedir. Çoğu kişi, yaptıklarının karşılığında, içten içe de olsa övülmek ister. Kimisi karşısındakinden ille de sevgi, saygı, boynubüküklük, dalkavukluk bekler.
Kimileri ise sözde karşılık beklemeden verir görünmeye çalışırlar. İlk bakışta sizden istedikleri birşey yoktur. Ama, “Bir teşekkür bile etmedi” diye başlayan sitemlerle minnet, saygı, teşekkür ve sevgi aramamazlık da edemezler. İyilik yapacaksanız, bedelini hesaplamaya kalkmayın.
Kimileri de iyilik yaparken gerçekten birşey istemezler. Fakat bu kişiler de bu bedeli Tanrı’dan hemen tahsil etmek ya da alacağının sevap hanesine kaydedilmesini ister. “Ben ki” diye başlayan ve “Cennetten bir köşe” istemi ile noktalanan sözde bir hak ediş.
Bir iyiliği ille de bir bedel karşılığında yapacaksanız, yaşamınız boyunca size yapılan herhangi bir iyiliğe karşılık yapınız. “Yaptığınız iyiliği hemen unutun, ama size yapılanını asla.”
Özgür, mutlu, birbirlerini gerçekten seven, arayan, sayan insanlardan oluşan bir toplumun yaratıcısı olmak istiyorsanız, önce insanlar arasındaki ödenmesi güç ya da kırıcı olan borçlulukları ortadan kaldırın. Samimi ve önyargısız ilişkiler içinde olun. Çoğu insan için, iyilik de, güzellik de aynada seyrettiği kendisidir.
İnsana en iyi gelen şey, bir kötü gidişin, iyi bitişidir.
İyilik de, kötülük de insanın içinden kaynaklanır. Önemli olan bu duyguları “İnsan Olmanın Ayrıcalığı” ile törpülemesini bilmektir.
Unutmamamız gerekir ki:
“Kusursuz olmak için, doğmamak gerekir.”
Dünyanın birçok yörelerinde, toplumlarında, bir yığın değişik ortamlarda iyi ve kötünün tanımı her zaman farklı farklı görüntüler sergileyebilmektedir.
Akla gelen en kısa tanım şudur: Toplum ve ahlak kurallarına uygun olan herşey iyi, uygun olmayan kötüdür.
Ararsanız her insanda kötülük bulabilirsiniz. Fakat isterseniz çok iyilikler de görebilirsiniz. İyi ya da kötü her düşünce önce insanın kafasında vardır.
Kötülüğün yolu kestirmeden geçer, ancak iyiliğin yolu uzun ve zordur. Zaten tüm iyi şeyler, sonu iyi biten kötülüklerdir.
İyinin ve iyiliğin gerçekten verici olduğunu, doyurucu olduğunu bilmek durumundayız. Gözlerimizi kapatarak görmeyi önleyemeyiz. Belki bir süre geciktirebiliriz. İyi, iyiden asla korkmaz. İyi niyetli kişi olmak, sakatlar arasında topalla maktan bile sakınmaktır.
İyilik yaparken hareketlerinizde ölçülü olmaya çalışın. Dozunu fazla kaçırmadan ve karşınızdakini üzmeyecek, kabullenilebilecek bir biçimde iyilik yapmaya çalışın.
İyi ya da kötü insana çevresinden yansır.
Eğer iyilikleri bir gösteri havasında yaparsanız; karşınızdakinin üzüldüğünü, ezildiğini, hiçliğini hissettiğini göreceksiniz. Bu duygular önünde sonunda nefrete dönme noktasına gelir. Altından kalkılamayacak iyilikler, insanın özgürlüklerini kısıtlar.
Veren insan belli etmese de hep bir alacağın tahsili peşindedir. Çoğu kişi, yaptıklarının karşılığında, içten içe de olsa övülmek ister. Kimisi karşısındakinden ille de sevgi, saygı, boynubüküklük, dalkavukluk bekler.
Kimileri ise sözde karşılık beklemeden verir görünmeye çalışırlar. İlk bakışta sizden istedikleri birşey yoktur. Ama, “Bir teşekkür bile etmedi” diye başlayan sitemlerle minnet, saygı, teşekkür ve sevgi aramamazlık da edemezler. İyilik yapacaksanız, bedelini hesaplamaya kalkmayın.
Kimileri de iyilik yaparken gerçekten birşey istemezler. Fakat bu kişiler de bu bedeli Tanrı’dan hemen tahsil etmek ya da alacağının sevap hanesine kaydedilmesini ister. “Ben ki” diye başlayan ve “Cennetten bir köşe” istemi ile noktalanan sözde bir hak ediş.
Bir iyiliği ille de bir bedel karşılığında yapacaksanız, yaşamınız boyunca size yapılan herhangi bir iyiliğe karşılık yapınız. “Yaptığınız iyiliği hemen unutun, ama size yapılanını asla.”
Özgür, mutlu, birbirlerini gerçekten seven, arayan, sayan insanlardan oluşan bir toplumun yaratıcısı olmak istiyorsanız, önce insanlar arasındaki ödenmesi güç ya da kırıcı olan borçlulukları ortadan kaldırın. Samimi ve önyargısız ilişkiler içinde olun. Çoğu insan için, iyilik de, güzellik de aynada seyrettiği kendisidir.
İnsana en iyi gelen şey, bir kötü gidişin, iyi bitişidir.
İyilik de, kötülük de insanın içinden kaynaklanır. Önemli olan bu duyguları “İnsan Olmanın Ayrıcalığı” ile törpülemesini bilmektir.
Unutmamamız gerekir ki:
“Kusursuz olmak için, doğmamak gerekir.”
16 Temmuz 2009 Perşembe
Başarılı ve Başarısız İnsanlar
başarılı insan ”birşey olacaksa benim sayemde olacak der
başarısız insan ”hiçbirşey benim elimde değil”der
başarısız insan ”hiçbirşey benim elimde değil”der
başarılı insan düşlerini gerçeğe dönüştürür
başarısız insan gerçeği düşlerine dönüştürür
başarısız insan gerçeği düşlerine dönüştürür
başarılı insan”araştırıp öğrenelim der
başarısız insan”hiçkimse bilmiyor”der
başarısız insan”hiçkimse bilmiyor”der
başarılı insan çözümün parçasıdır
başarısız insan sorunun parçasıdır
başarısız insan sorunun parçasıdır
başarılı insan başarısız olmaktan korkmaz
başarısız insan başarılı olmaktan korkar
başarısız insan başarılı olmaktan korkar
başarılı insan başarısız insandan daha çok çalışır
başarısız insan her zaman çok meşguldür
başarısız insan her zaman çok meşguldür
başarılı insan hata yaptım der
başarısız insan”benim suçum değildi ”der
başarısız insan”benim suçum değildi ”der
başarılı insan isteyerek yapar
başarısız insan mecbur olduğu için yapar
başarısız insan mecbur olduğu için yapar
başarılı insan zaman yaratır
başarısız insan zamanı boşa harcar
başarısız insan zamanı boşa harcar
başarılı insan söz verir
başarısız insan vaat eder
başarısız insan vaat eder
başarılı insan yapacağım der
başarısız insan”yapmaya çalışacağım”der
başarısız insan”yapmaya çalışacağım”der
başarılı insan”iyiyim ama daha da iyi olabilirim”der
başarısız insan”çoğu insanın olduğu kadar kötü değilim”der
başarısız insan”çoğu insanın olduğu kadar kötü değilim”der
başarılı insan dinler
başarısız insan konuşma sırası kendisine gelsin diye bekler
başarısız insan konuşma sırası kendisine gelsin diye bekler
başarılı insan başkaları doğru şeyler yaparken görür
başarısız insan başkaların yanlışları yakalar
başarısız insan başkaların yanlışları yakalar
başarılı insan başkalarından ders alır
başarısız insan başkalarından alır
başarısız insan başkalarından alır
başarılı insan fırsatları görür
başarısız insan sorunları görür
başarısız insan sorunları görür
başarılı insan eylemde bulunur
başarısız insan konuşur
başarısız insan konuşur
başarılı insan bedel ödemeye hazırdır
başarısız insan gümüş tabakta sunulması bekler
başarısız insan gümüş tabakta sunulması bekler
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
